Återbetalningspolicy
Retur & Återbetalningspolicy
Vår returpolicy gäller i 14 dagar från det att du mottagit din produkt. För att vara berättigad till en retur måste din vara vara oanvänd, i samma skick som du mottog den, och den måste också vara i originalförpackningen. För återbetalningar (om tillämpligt), vänligen skicka ett e-postmeddelande till support@kitchik.se med ditt fullständiga namn, ordernummer, varabeskrivning och anledningen till din retur. Returansökningar för beställningar som mottagits och levererats efter 14 dagar kommer att avböjas artigt. Vi hoppas att du förstår. Om 14 dagar har gått sedan din beställning levererades kan vi tyvärr inte erbjuda dig en utbyte eller återbetalning.
När din retur har mottagits och inspekterats skickar vi dig ett e-postmeddelande för att meddela att vi har mottagit din returnerade vara. Vi meddelar dig också om godkännande eller avslag på din återbetalning. Om du blir godkänd kommer din återbetalning att behandlas omedelbart och en kredit kommer automatiskt att tillämpas på ditt kreditkort (eller det ursprungliga betalningsmedlet) inom några dagar - beroende på din bank.
Var noga med att läsa våra produkt beskrivningar noggrant. Tänk på att färgen på fotot kan skilja sig något från den faktiska produkten på grund av belysningen under fotograferingen eller bildskärmens visning.
Då och då kan det uppstå problem med en beställning. Vi är alla bara människor! Om så är fallet hjälper vi dig gärna på alla sätt vi kan. Om problemet uppstod på grund av ett fel från vår sida är vi mer än glada att ersätta eller återbetala varan.
OBS:
Du måste betala fraktkostnaden för den returnerade produkten själv om det inte rör sig om ett kvalitetsproblem.
Vårt Ansvar
- Felaktig Produkt: Om produkten har ett tillverkningsfel.
- Felaktig produkt Skickad: Om vi skickar fel produkt, färg eller storlek.
Ditt Ansvar
Hoppsan! Någonstans längs vägen kan du ha gjort ett misstag. Om något av detta är fallet är det upp till dig att reda ut det och tyvärr kan vi inte återbetala din vara. Till exempel:
- Felaktig Adressangiven: Om du gjorde ett fel i adressen. Vi är inte ansvariga för ordrar som inte mottagits på grund av felaktiga leveransadresser som angavs av kunden vid köptillfället.
Retur / Utbytesprocess
Om du tror att ett fel har uppstått på grund av ett misstag från vår sida, vänligen acceptera våra mest uppriktiga ursäkter! Din tillfredsställelse är av högsta vikt för oss! Vi är glada att ersätta eller utbyta eventuella varor som vi har missat märket på.
Instruktioner för Utbytesbegäran
Följ dessa instruktioner för Returbegäran:
1. Ta ett foto på problemet - Om problemet är storlek, använd en linjal.
2. Skicka ett e-postmeddelande med ämnesraden "Order # "Ditt Ordernummer" Ersättningsbegäran" till support@kitchik.se.
3. Var god inkludera följande:
- Foto (eller foton)
- En specifik beskrivning av problemet
- Ordernummer - Om det finns flera produkter i en order, identifiera produkten med problemet.
Vårt supportteam kommer att svara inom 1 arbetsdag och Returinstruktioner kommer att tillhandahållas.
Alla beställningar är garanterade för leverans. Om beställningar inte mottas på grund av omständigheter bortom vår kontroll kommer en ersättnings produkt att beställas. Ersättningsprodukten kommer att skickas till den ursprungliga leveransadressen som angavs vid tidpunkten för den ursprungliga beställningen. Återbetalningar kommer inte att beviljas om kunden beställde fel storlek / färg / kvantitet etc. Vi skickar exakt de varor du väljer vid tidpunkten för köpet. Om du behöver ändra din beställning, vänligen maila oss så snart som möjligt och vi kommer att försöka att tillgodose din
begäran så bra vi kan. Om din beställning redan har behandlats eller skickats kan vi inte göra ändringar i din beställning och en återbetalning kommer inte att beviljas.
Varor som tas emot och är defekta eller skadade kommer att ersättas med samma vara utan kostnad. Vi erbjuder också fullständiga återbetalningar i fall av defekta eller skadade varor.
Försenade eller uteblivna återbetalningar (om tillämpligt)
Om du ännu inte har fått en återbetalning, kontrollera först ditt bankkonto igen. Kontakta sedan ditt kreditkortsföretag, det kan ta lite tid innan din återbetalning officiellt är bokförd. Kontakta sedan din bank. Det finns ofta en bearbetningstid innan en återbetalning bokförs. Om du har gjort allt detta och ändå inte har fått din återbetalning, vänligen kontakta oss på support@kitchik.se.